+ 0 -
ADA

مديركل دفتر امور سياسي استانداری:

417 نفر از بانوان استان كرمانشاه در مسندهای مديريتي قرار دارند

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات  كشوري استانداري كرمانشاه گفت: 417 نفر از بانوان استان كرمانشاه در مسندهای مديريتي قرار دارند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ بهرام سليماني صبح چهارشنبه ۱۳ شهریورماه در آئين توديع و معارفه معاون فرمانداري گيلانغرب كه با حضور اعضاي شوراي اداري شهرستان برگزر شد، گفت: در 76 دستگاه اجرايي استان 417 نفر از بانوان در مسند مديريتي هستند كه از اين تعداد 68 نفر مديران مياني و 349 نفر مديران پايه هستند.

وي گفت: امروز زنان به عنوان يكي از ستون هاي اصلي جامعه به شمار مي روند و جداي از نقش غير مستقيم و به عنوان پشتيبان براي مردان و خانواده هستند كه حضرت امام (ره) نيز در اين خصوص تصريح فرمودند: از دامن زن، مرد به معراج مي رود.

وی افزود: طي 4 دهه كه از وقوع انقلاب اسلامي مي گذرد، در نتيجه امنيت حاصل از اسلاميت نظام، زنان در عرصه هاي مختلف اجتماع نيز حضور يافته و به صورت "مستقيم" نقش مهمي در توسعه كشور ايفا نموده اند.

سليماني افزود: مجاهدت در كسب دانش و حضور در عرصه ها علمي و دانشگاهي، صنعت، فرهنگ و نظام اداري، بخشي از عرصه هاي مهم در فعاليت زنان در كشور طي دهه هاي اخير بوده است که در نتيجه تحولات اجتماعي و به ويژه رشد آموزش عالي در كشور و ارتقاء دانش و توانمندي بانوان، به تدريج زمينه براي افزايش نقش و ارتقاء سطح مطالبات زنان در كشور نيز افزايش يافته است. به نحويكه يكي از مطالبات اصلي بانوان در انتخابات سال هاي 1392 و 1396 و به تبع آن شعارهاي اصلي دولت تدبير و اميد، حضور زنان در عرصه هاي مختلف به ويژه سطوح مديريتي در كشور بوده است.

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات  كشوري استانداري كرمانشاه  گفت: اگرچه در گذشته نيز توجه به بانوان در عرصه هاي مديريتي تاحدودي مد نظر قرار داشته است، اما دولت تدبير و اميد به صورت هدفمند و برنامه ريزي شده و به عنوان يكي از سياست هاي اصلي دولت به ويژه در امر انتصابات، موضوع را مدنظر قرار داده است و دستيابي به نسبت 30 درصدي حضور بانوان در مديريت ها، از جمله برنامه هاي اصلي دولت تدبير و اميد بوده است.

وي افزود: در سطح استان كرمانشاه نيز در راستاي اجراي سياست هاي كلي دولت تدبير و اميد و استفاده از ظرفيت ها و توانمندي‌هاي بانوان در عرصه مديريتي اقدامات شاخصي صورت گرفته است كه به ويژه از سال 1396 به بعد تسريع و گسترش روز افزوني داشته است. در حاليكه تا پيش از دولت تدبير و اميد حضور بانوان در مديريت استان انگشت شمار و بيشتر محدود به تعداد خاصي از دستگاه ها و ادارات به ويژه حوزه هاي آموزشي، بهداشت و درمان و ... بود، اما در حال حاضر تابوي مديريت زنان در بسياري از دستگاه ها شكسته شده است.

وی تصریح کرد: موانع ذهني و عملي حضور بانوان حتي اگر به كلي از بين نرفته باشد، اما كمرنگ شده است. به گونه اي كه در 76 دستگاه اجرايي استان 417 نفر از بانوان در مسند مديريتي هستند كه از اين تعداد 68 نفر مديران مياني و 349 نفر مديران پايه هستند.

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات  كشوري استانداري كرمانشاه  با اشاره به اينكه استانداري نيز تلاش داشته است تا در همين راستا از ظرفيت بانوان توانمند شاغل در بدنه اين دستگاه به منظور تحقق اين سياست دولت و مطالبه بانوان استان، جايگاه هاي مديريتي بانوان را ارتقاء دهد؛ افزود: حضور 6 نفر از بانوان در سمت معاون فرماندار كه از جمله جايگاه هاي مهم مديريتي شهرستان به شمار مي رود، بخشي از اين سياست بوده است كه از سال 1397 تاكنون از سوي حوزه سياسي استانداري مورد پيگيري قرار گرفته و بحمد اله بانوان منسوب شده تاكنون عملكرد قابل قبولي از خود نشان داده اند.

سليماني گفت: در كنار سياست هاي كلي دولت و عزم مديريت استان، شهرستان گيلانغرب كه  از كانون هاي فعاليت هاي سياسي اجتماعي و فرهنگي در استان به شمار مي رود و بدنه قدرتمندي از فعالين سياسي، اجتماعي را در خود جاي داده است نيز  با توجه به نقش بسيار مهم بانوان در ساختارهاي اجتماعي و قومي و ايلي شهرستان، همواره زمينه براي فعاليت بانوان در حوزه هاي مختلف در اين منطقه از استان فراهم بوده است.

وی افزود: اميدواريم همين بدنه مدني شهرستان بتواند به عنوان حامي مديريت زنان، از حضور آنان حمايت نموده و بذر حضور هر چه موفق تر و پر رنگ تر بانوان در عرصه هاي مديريتي براي سنوات آتي را فراهم‌تر نمايد.

در پايان از خدمات فرهاد همتي تقدير و سركار خانم شيدا نوربخش، به عنوان معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري گيلانغرب معرفي شد.

شايان ذكر است پيش از اين، فرهاد همتي به عنوان مشاور و نماينده استاندار در بازسازي مناطق زلزله زده منصوب شد.



اوقات شرعی
آب و هوا