+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:نظارت بر توزيع مرغ از مرغداري تا كشتارگاه بايد بيشتر شود/ هر مدير و مسئولي در اين مقطع انتقال دولت كم كاري كند در واقع يك خيانت بزرگ در حق مردم انجام داده است

/ادارات جهادكشاورزي و صمت بايد به مصوبات جلسات ستاد تنظيم بازار استان توجه كافي داشته باشند/پيگيري ها ي خوبي براي گرفتن سهيمه مناسب مرغ استان انجام داده ايم


استاندار كرمانشاه گفت: هر مدير و مسئولي در اين مقطع انتقال دولت كم كاري كند در واقع يك خيانت بزرگ در حق مردم انجام داده است لذا بايد تا روزي كه مسئول هستيم با تمامي توان به حل مشكلات مردم بپردازيم و با تمامي توان پاسخگوي نيازها و مسائل آنان باشيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" امروز جمعه در جلسه ستاد تنظيم بازار استان بر نظارت بيشتر و گسترده تر در توزيع مرغ و لزوم اتخاذ تمهيدات لازم براي جلوگيري از هر گونه گراني و تورم تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد تلاش ويژه صورت گيرد كه جلسات اين ستاد با آنچه كه در كف خيابان براي مردم در توزيع مرغ وجود دارد، نزديك شود و طوري عمل شود كه اقدامات اين ستاد اجرايي و عملياتي شود تا در جامعه نمود خود را نشان دهد.

مقام ارشد استان با تاكيد توجه ويژه در اجرايي شدن مصوبات اين ستاد بيان داشت: ادارات جهادكشاورزي و صمت بايد به مصوبات جلسات ستاد تنظيم بازار استان توجه كافي داشته باشند و زماني كه مسولين جهاد كشاورزي در جلسات مربوط به اين ستاد قول مي دهند كه در مدت سه روز 200 تن مرغ وارد استان خواهند كرد حتماً بايد اين قول خود عمل كنند زيرا بعداً مشاهده كرديم كه اين ميزان مرغ وارد استان نشده است.

بازوند با بيان اينكه بايد واقعيت ها را به مردم بگوئيم،  اظهار داشت: اگر دستگاه ها در تعهدي كه مي دهند قادر به تحقق آن ميزان قول خود نيستند در اين جلسات اعلام كنند كه اين ميزان از عهده ما خارج است تا ما به تدوين برنامه ها و ديگر راهكارها بپردازيم.

استاندار كرمانشاه با اشاره به پيگيري ها و رايزيني هاي صورت گرفته براي گرفتن سهميه مناسب براي دريافت و توزيع مرغ از وزارت جهادكشاورزي براي استان ادامه داد: ما پيگيري هاي لازم را براي گرفتن حق استان انجام داده ايم اما پيگيري هاي بعدي براي حمل و توزيع مرغ به استان صورت نگرفته است لذا از جهادكشاورزي استان مي خواهيم كه در اين زمينه پيگيري ها و تلاش هاي خود را براي گرفتن سهميه استان افزايش دهد تا در اين زمينه مردم راحتر و بهتر به خريد مرغ دسترسي داشته باشند.

نماينده عالي دولت در استان همچنين بر نظارت دقيق از مرغداري تا كشتارگاه ها براي توزيع مرغ تاكيد كرد و گفت: آنچه كه واقعيت دارد نظارت ها توسط دستگاه هاي اجرايي ذيربط با آنچه كه در كف خيابان در توزيع مرغ وجود دارد، ضعيف تر است و گزارشي كه صداوسيما شب گذشته از نحوه توزيع مرغ در استان پخش كرد واقعاً ناراحت كننده بود لذا با توجه به شرايط حاضر و مشكلاتي كه وجود دارد نبايد بگذاريم كه مشكلات مردم بيشتر شود.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه هر مدير و مسئولي در اين مقطع انتقال دولت كم كاري كند در واقع يك خيانت بزرگ در حق مردم انجام داده است اظهار داشت: تا روزي كه در استان مسئول هستيم بايد با تمامي توان به حل مشكلات مردم بپردازيم.

وي افزود: در گزارش صداوسيما در خصوص نحوه توزيع مرغ، مردم اعلام مي كردند كه چون ناظر حاضر نيست مغازه دارها اقدام به توزيع نمي كنند و مردم همچنان پس از ساعت ها معطلي بايد به جاي ديگري مراجعه كنند لذا ما در اين زمينه كه با حق مردم ارتباط دارد به هيچ عنوان كوتاه نخواهيم آمد و چنانچه اين گونه موارد دوباره مشاهده شود حتماً با دستگاه متولي به شدت برخورد خواهيم كرد و اين دستگاه ها بايد به تقويت روند نظارتي خود به منظور توزيع به موقع مرغ اقدام كنند.

بازوند همچنين بر پاسخگو بودن مديران و مسئولين در هر زمان شبانه روز تاكيد كرد و بيان داشت: ما وقتي كه مسئوليت قبول مي كنيم بايد در هر زماني كه مشكلي پيش آمد پاسخگوي مردم و رفع مسائل موجود باشيم نه اينكه با عدم پاسخگويي به بدتر شدن شرايط كمك كنيم لذا مردم وقتي به مسئولي زنگ مي زنند اميدوار به پاسخگويي هستند و ما وظيفه داريم كه پاسخگوي آنان باشيم.

مقام ارشد استان افزود: زماني كه رسانه ها و يا مردم به مديري زنگ مي زنند و با عدم پاسخگويي از طرف مسئول مواجه مي شوند اين موضوع غير از ضعف مديريتي چه مفهومي مي تواند داشته باشد؟ لذا بايد توجه كنيم فردي مدير محسوب مي شود كه در شرايط بحران ضمن تلاش براي رفع مشكلات، در همه حال پاسخگوي مردم است زيرا اگر مردم واقعيت ها را بدانند خودشان در حل مشكلات كمك حال مديران و مسئولين خواهند بود.

استاندار كرمانشاه همچنين گفت: لازم است مغازه هايي كه همكاري و هماهنگي خوبي در توزيع مرغ ندارند اين گونه مغازه ها به عنوان متخلف با نصب بنر به مردم معرفي شوند زيرا مردم مشاهده مي كنند كه مغازه اي در اين زمينه خوب عمل نكرده با مجازات همراه شده و همچنين اين موضوع نقش مهمي در توزيع بهتر مرغ نيز خواهد داشت.

بازوند در ادامه از فرمانداران خواست كه كميته نظارتي خود را به منظور توزيع بهتر مرغ در شهرستان ها فعال تر كنند.

وي همچنين با تاكيد بر نظارت دقيق جهت توزيع اقلام و توزيع مرغ در حلقه هاي مختلف افزود: با توجه به اينكه كشور در حال حاضر در ارتباط با كشورهاي خارجي و تبادل پول دچار مشكل شده لذا در اين شرايط افرادي به دنبال تخلف و سوداگري هستند و از اين مسير به دنبال تخلفات و كسب درآمد نامشروع براي خودشان هستند لذا تنها راه جلوگيري از اين افراد در شرايط حاضر نظارت دقيق تر و جدي تر همراه با پيگيري در كمك به توزيع مناسب كالاها و اقلام جهت دسترسي آسانتر مردم است.

نماينده عالي دولت در استان تصريح كرد: مردم در حال حاضر شرايط سختي را مي گذرانند لذا از ما توقع دارند كه پاسخگوي مشكلات آنها باشيم و با همت و تلاش افزونتر به ايجاد شرايط بهتر در جامعه كمك كنيم.

وي در پايان سخنان خود گفت: بايد با تلاش و كوشش بيشتر به مردم اعلام كنيم كه ما همواره در كنار آنان هستيم و در اين زمان كه در دوران انتقال دولت قرار داريم ذره اي از توان ما براي خدمت رساني بيشتر و حل مشكلات مردم كمتر نشده است و همچون گذشته در مواجهه با مشكلات به هيچ عنوان كوتاه نخواهيم آمد.



اوقات شرعی
آب و هوا