+ 0 -
ADA

معاون اقتصادی استانداری:

افزایش 2 برابری شرکت‌های دانش بنیان‌ کرمانشاه تا پایان سال/ "شهرک فناوری" امسال کلنگ‌زنی می‌شود


معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش بنیان‌ کرمانشاه تا پایان سال دو برابر مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ هفتمین جلسه ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کرمانشاه، به رياست معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري و با دستورکار تشریح عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری در ایجاد و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شد.

بهزاد باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در اين جلسه، با اشاره به برنامه ریزی استان برای افزایش دو برابری شرکت های دانش بنیان تا پایان سال، گفت: در همین راستا از ابتدای سال تکالیفی برای دانشگاه‌های استان در این زمینه مشخص شد تا بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون بیش از 55 درخواست ایجاد شرکت های دانش بنیان از سوی استان ارسال شده که با هشت مورد آن موافقت شده و مابقی در انتظار بررسی هستند.

باباخانی تعداد شرکت های دانش بنیان فعلی استان را 64 شرکت اعلام و تصریح کرد: باید تا پایان سال طبق برنامه ریزی صورت گرفته به 128 شرکت برسیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از پیگیری راه اندازی شهرک فناوری استان خبر داد و افزود: به این منظور در سفر هیات دولت به استان قول اختصاص 100 میلیارد تومان منابع را از رییس جمهور گرفته ایم که به جد پیگیر تحقق آن هستیم.

وی افزود: محل راه اندازی این شهرک در اراضی چشمه سفید و به مساحت حدود 50 هکتار است که امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار بتوانیم هرچه سریعتر زیرساخت های آن را فراهم کنیم.

باباخانی گفت: به محض تخصیص اعتبار ایجاد زیرساخت ها را آغاز می کنیم و امیدواریم تا پایان سال کلنگ این شهرک زمین زده شود.

در این جلسه نمایندگان دانشگاه‌های استان، کارخانه نوآوری و انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان نيز اقدامات خود در زمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان جدید در نیمه اول سال و برنامه‌های خود برای نیمه دوم سال را تشریح کردند.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا