+ 0 -
ADA

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

در هر سال از عمر انقلاب، ۶ ماه "اُمید به زندگی" ایرانیان افزایش یافته است/ استاندار کرمانشاه از جنس مردم و با روحیه جهادی و انقلابی است


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۲۰ ساله شاخص امید به زندگی در دوران پس از انقلاب اسلامی، گفت: تقریبا در هر سال از عمر انقلاب اسلامی، حدود شش ماه امید به زندگی ایرانیان افزایش یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، دکتر سید صولت مرتضوی،  روز ۱۳ بهمن در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه، با اشاره به دستاوردهای بزرگ و بی‌نظیر انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال عمر بابرکت آن، از افزایش امید به زندگی به عنوان یکی از این دستاوردهای مهم یاد کرد و افزود: امید به زندگی از ۵۷ سال در دوران پیش از انقلاب در حال حاضر به ۷۷ سال رسیده است.

وی افزود: برای رسیدن به این عدد تلاش‌ها و خدمات بسیاری صورت گرفته و در همان سالها و دهه های اول انقلاب اسلامی کار مهار بیماریهای واگیر و توسعه واکسیناسیون و گسترش بهداشت در شهرها و روستاها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در گام بعدی به برکت انقلاب، خدمات درمانی در تمام کشور گسترده شد، طوری که هم اکنون مردم در دورترین نقاط کشور هم به خدمات درمانی با ارزانترین قیمت دسترسی دارند.

مرتضوی به گسترش پوشش بیمه‌ای هم در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و مابقی جمعیت کشور هم تحت پوشش سایر بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح و... هستند.

وی افزود: درحال حاضر هیچ کس در ایران نیست که اراده کند و نتواند از خدمات بیمه‌ای استفاده کرده و تحت پوشش یکی از بیمه‌ها درنیاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کنار اینها افزایش دانش پزشکی به واسطه راه اندازی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی و ... موجب شده انجام اعمال جراحی و درمانی در کشور رشد چشمگیری پیدا کرده و همه اینها منجر به این شده که طی ۴۳ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ۲۰ سال امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که تقریبا با هر سال که از عمر انقلاب گذشته، شش ماه امید به زندگی در ایرانیان افزایش پیدا کرده است.

مرتضوی گفت: این تنها بخش کوچک و جزیی از خدمات گسترده انقلاب اسلامی است و تمام این خدمات زیرسایه امنیتی است که شهدای این مملکت برای ما به ارمغان آورده‌اند. شهدای بزرگواری که نمونه آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم که چگونه برای تامین امنیت مردم جان خود را فدا کردند.

وی افزود: تمام سعی ما این است که به شکرانه این امنیت تلاشمان را برای خدمت به مردم بیشتر کنیم و بتوانیم تمام وعده های داده شده دولت سیزدهم را محقق کنیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به سفر هیات دولت به استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه علی رغم گذشت زمان کمی از این سفر، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانسته به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اجرای مصوبات سفر برسد و امیدواریم سایر حوزه‌ها هم مانند دانشگاه اقدام جهادی انجام داده و هرچه سریعتر مصوبات سفر را اجرایی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: استانداری از جنس مردم، با روحیه جهادی و پیشینیه انقلابی سکاندار مدیریت استان کرمانشاه است و امیدوارم که مشکلات استان و شاخص های پایین تر از متوسط کشوری کرمانشاه، با دستان توانمند دکتر صحرایی و سایر همکاران به متوسط کشوری و حتی پایین تر از آن بهبود یابد.

مرتضوی گفت: هدفگذاری این است که نرخ بیکاری استان کرمانشاه را به متوسط کشوری برسانیم.

وزیر تعاو، کار و رفاه اجتماعی از کرمانشاه به عنوان یک استان انقلابی یاد کرد و افزود: پیش از انقلاب، شخصیت‌های برجسته‌ای در این استان حضور داشتند که بیرق جریان انقلابی را در آن برافراشتند و در دوران دفاع مقدس هم مردم این است از جان و مال خود مایه گذاشتند تا مرزهای کشور را حفظ کنند.

مرتضوی گفت: سرانه شهدای کرمانشاه بالاتر از معدل سرانه شهدای کشور است و همین امر اوج ایثار و فداکاری مردمان این سرزمین را نشان می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام همت ما در دولت سیزدهم این است که بتوانیم در کنار مسئولین و مردم خود استان غبار محرومیت را از چهره کرمانشاه پاک کنیم و همه باید در این زمینه پای کار باشند و هر کس باید به سهم خود تلاش کند.

وی افزود: این استان در حوزه بهداشت و درمان، پایه خدمات فوق تخصصی در غرب کشور است و بسیاری بیماران از استانهای اطراف مانند همدان، لرستان، کردستان و حتی استانهای شمال غرب به این استان مراجعه می‌کنند.

مرتضوی گفت: در تلاشیم تا بتوانیم کمک موثرتری به این استان داشته باشیم که خدمات بیشتری هم به مردم استان و هم به مردم غرب کشور ارائه شود.



اوقات شرعی
آب و هوا