+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

ظرفیت‌های توسعه‌آفرین سنقر و کلیایی باید در راستای اشتغال و تولید به کار گرفته شوند


استاندار کرمانشاه در نشست ستاد اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سنقر و کلیایی گفت: ظرفیت های توسعه‌آفرین سنقر و کلیایی باید از حالت راکد دربیایند و وارد چرخه تولید و اشتغال زایی شوند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه: "هوشنگ بازوند" در نشست ستاد اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سنقر و کلیایی که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و فرماندار این شهرستان و مدیران مربوطه برگزار شد؛ اظهار داشت: فرماندار سنقر و کلیایی طی مدت حضور در این شهرستان، کارهای خوبی را انجام داده است و به خاطر این عملکرد جهادی از ایشان تشکر می کنیم. و انتظار داریم در مدت باقی مانده تا پایان این دولت نیز با همین انگیزه ستودنی با کمک همه دستگاه ها و مجموعه ها، مشکلات مردم را بشنود و به صورت ویژه حل آن را پیگیری کند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: دکتر حسینی کیا نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی یک ظرفیت بسیار خوب برای پیشبرد کارها و انتقال مطالبات موجود به مدیران ملی است که به شکل مناسب باید از ظرفیت و جایگاه ایشان در مسیر توسعه سنقر و کلیایی بهره گرفته شود.

 بازوند در ادامه به آسیب های جدی کرونا به حوزه تولید و اشتغال سنقر و کلیایی اشاره کرد و گفت: این شهرستان باید متناسب با این آسیب ها از اعتبارات اشتغال زایی و کرونا برخوردار شود تا خسارت های وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی تا حدودی جبران شود.

وی از واگذاری یک سالن چند منظوره متعلق به استانداری به شهرداری سنقر استقبال کرد و گفت: در صورتی که این سالن برای استفاده مردم و جوانان راه اندازی شود، استانداری علاوه بر واگذاری مجموعه، مبلغ ۱۰۰ میلیون هم برای راه اندازی کمک می کند.‌ البته طبق توافق نامه‌ در زمان بحران مدیریت این سالن اختیار فرماندار است.

مدیر ارشد استان ادامه داد: مشکل تخصیص آب این شهرستان در یک نشست اختصاصی با حضور دستگاه های ذی ربط بررسی می شود و مشکلات سرمایه گذاری های جدید در این حوزه را برطرف می کنیم.

وی با استقبال از اجرایی شدن پروژه کارخانه فولاد در شهرستان سنقر و کلیایی اظهار داشت: اولویت اول ما ایجاد اشتغال است و علاوه بر تسهیل گری در مسیر این سرمایه‌گذاری بزرگ، کمک های فنی و اعتباری هم در اختیار این کارآفرین قرار خواهیم داد.

 بازوند در ادامه سخنانش بر تسریع در اجرای پروژه پتروشیمی سنقر تاکید کرد و گفت: شرکت پتروشیمی کشور قول داده این پروژه انجام شود و در دیدار با مدیرعامل پتروشیمی کشور مشکلات این طرح را پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی تلاش می کنیم دهستان های محروم شهرستان را شناسایی کرده و از ظرفیت بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای رفع محرومیت ها استفاده کنیم. 

استاندار کرمانشاه گردشگری را ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه این شهرستان توصیف کرد و گفت: سدهای جامیشان و شهدا از ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری برخوردار است و در یک کارگروه ویژه زمینه سرمایه گذاری های جدید در این مجموعه ها فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های توسعه‌آفرین سنقر و کلیایی باید از حالت راکد دربیایند و وارد چرخه تولید و اشتغال زایی شوند.

 بازوند پروژه بزرگراه راه سنقر _ بیستون را یکی از مطالبات مردم این شهرستان برشمرد و گفت: راه و شهرسازی این پروژه را فازبندی کند تا در سفر دکتر نوبخت اعتبار لازم برای اجرایی شدن یک فاز مهم و محوری آن تامین شود. 

مدیر ارشد استان کرمانشاه از فرش بافی به عنوان یک صنعت قدیمی در سنقر و کلیایی نام برد و گفت: با توجه به ریشه دار بودن این هنر در میان مردم منطقه، در صورت حمایت های لازم می توان اشتغال زیادی را حول محور فرش بافی ایجاد کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا