+ 0 -
ADA



مروری بر انتخابات مجلس در کرمانشاه/ دوره پنجم و ششم مردم کرمانشاه رکورد زدند


دوره پنجم و ششم انتخابات مجلس در کرمانشاه با حضور پرشور مردم کرمانشاه برگزار می‌شود، طوری که در پنجمین دوره این انتخابات مردم با حضور 75.92 درصدی پای صندوق های رای رکورد زده و بیشترین مشارکت خود را در ادوار مختلف انتخابات مجلس در استان به ثبت می رسانند.

دوره پنجم انتخابات مجلس:

به گزارش ایسنا، اسفند 1374 کرمانشاه با تکاپوی برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس همراه است. مردم کرمانشاه 18 اسفند پای صندوق های رای می‌روند تا برای پنجمین بار هشت نماینده خود را انتخاب کنند

حضور مردم در این دوره بسیار پرشورتر از ادوار قبلی انتخابات است و 745 هزار کرمانشاهی با حضور در پای صندوق های رای مشارکت 75.92 درصدی را رقم می زنند که درادوار مختلف برگزاری انتخابات مجلس در استان یک رکورد محسوب شده و بی سابقه است.

در این دوره تعداد کاندیداها هم افزایش چشمگیری داشته و نسبت به دوره گذشته انتخابات عملا دو برابر می‌شود. 301 کاندیدا در این دوره انتخابات برای به دست آوردن هشت کُرسی مجلس با هم رقابت می‌کنند که در نهایت با شمارش آرا از حوزه انتخابیه کرمانشاه منوچهر بهنیا، ابراهیم عزیزی و سیدمجتبی موسوی اجاق بیشترین آرا را کسب کرده و به مجلس راه پیدا می کنند.

از حوزه انتخابیه پاوه و جوانرود هم محمدرئوف قادری به مجلس پنجم می رود.

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب نیز این ایرج جمشیدنژاد است که بیشترین آرا را بدست آورده و نماینده مردم این حوزه می‌شود.

در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی هم مردم این شهرستان قدرتعلی حشمتیان را بعنوان نماینده خود در این دوره مجلس انتخاب می‌کنند.

از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هم قدرت الله نظری نیا می تواند اعتماد مردم را جلب کرده و به خانه ملت راه یابد.

و در نهایت در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز مردم این حوزه، همت بیگمرادی را بعنوان نماینده خود در مجلس پنجم انتخاب می کنند.

.در این دوره هر هشت نماینده استان برای اولین بار است که راهی مجلس می شوند و هیچ یک سابقه نمایندگی در کارنامه کاریشان ندارند.

 

دوره ششم انتخابات مجلس:

29 بهمن 1378 ششمین دوره انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود. در این دوره هم مانند دوره های گذشته شور و نشاط انتخاباتی بالا است.

266 داوطلب در این دوره در شش حوزه انتخابیه استان کاندیدا می‌شوند و برای تصاحب هشت کُرسی مجلس با هم رقابت می کنند.

حضور مردم کرمانشاه باز هم در پای صندوق های رای چشمگیر است و 817 هزار کرمانشاهی که پای صندوق رای حاضر می‌شوند، مشارکت 71.82 درصدی را رقم می‌زنند.

با پایان شمارش آرا، اسماعیل ططری و سید مجتبی موسوی اجاق برای بار دوم از حوزه انتخابیه کرمانشاه راهی مجلس می‌شوند و در این دوره مردم حوزه انتخابیه کرمانشاه برای اولین بار به عباسعلی الهیاری به عنوان نماینده سوم خود رای اعتماد می‌دهند.

مردم اسلام آبادغرب نیز در این دوره برای اولین بار به یک زن به عنوان نماینده خود اعتماد کرده و اعظم ناصری پور را راهی مجلس می کنند. با انتخاب ناصری پور، او عنوان دومین نماینده زن استان را از آن خود می‌کند.

مردم حوزه انتخابیه پاوه و جوانرود هم این دوره مصطفی محمدی را به عنوان نماینده خود انتخاب می‌کنند.

در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی هم براتعلی محمدی فر با یک دوره وقفه، برای دومین بار به مجلس راه پیدا می‌کند.

مردم حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هم مجددا به حسن سلیمانی رای اعتماد داده و او را راهی خانه ملت می‌کنند.

 در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم مرتضی شیرزادی در این دوره رای مردم را از آن خود کرده و به مجلس راه پیدا می‌کند.

این گزارش ادامه دارد...



اوقات شرعی
آب و هوا