+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

منطقه آزاد باید به محور توسعه استان و اشتغالزایی برای جوانان تبدیل شود/ زمین‌های واگذار شده در قالب طرح جامع منطقه آزاد، دوباره جانمایی ‌می‌شوند / نصب کارتخوان در تمامی مطب‌های پزشکان الزامی است


استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جلوی سودجویی شخصی عده ای در منطقه آزاد قصرشیرین را گرفتیم، گفت: این منطقه باید به یک محور پویا برای توسعه و پیشرفت استان و اشتغال پایدار برای جوانان کرمانشاهی تبدیل شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "بهمن امیری‌مقدم" در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف استان و مردم با یک همراهی و همدلی بسیار خوب، در ايام اربعین تلاش های بسیاری برای میزبانی مناسب از زوار حسینی انجام دادند و صحنه‌های مردمی بسیار زیبایی را خلق کردند که جای قدردانی بسیار دارد.

وی بازگشایی مرز خسروی را یک تحول مثبت در رونق  اقتصادی کرمانشاه ارزیابی کرد و گفت: در یک سطح کلان‌تر، اگر در منطقه آزاد قصرشیرین هم یک رونق و پویایی اقتصادی و تجاری اتفاق بیفتد؛ می تواند یک تحول بسیار بزرگ در حوزه اقتصاد و اشتغال کرمانشاه ایجاد کند.

امیری مقدم ادامه داد: در نشستی که چند روز پیش به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران برگزار شد، مطالبات منطقه آزاد قصرشیرین را مطرح و پیگیری کردم.

وی ادامه داد: در نشست امروز شورای برنامه ریزی، ترکیب اعضای شورای راهبردی منطقه آزاد انتخاب شدند و این شورا باید گام های بلندی برای فراهم کردن زیرساخت ها و شتاب بخشیدن به اجرایی شدن برنامه های اجرایی و توسعه ای منطقه آزاد بردارد.

استاندار کرمانشاه در دنباله سخنانش از صدور دستور توقف واگذاری زمین‌های منطقه آزاد خبر داد و گفت: به سازمان همیاری‌ها دستور داده شده، در موارد واگذاری‌ شده‌ای هم که طبق قرارداد عمل نشده و یا مدت آن‌ها به پایان رسیده، بر اساس قانون، قراردادهای واگذاری لغو شوند.

وی‌تاکید کرد: بقیه افرادی هم که خواهان باقی ماندن در منطقه آزاد هستند باید زمین آنها در قالب چهارچوب طرح جامع منطقه آزاد دوباره جانمایی شوند.

امیری مقدم در ادامه بر ضرورت دریافت نظرات کارشناسی مجموعه‌های مختلف در روند تدوین طرح جامع منطقه آزاد تاکید کرد و گفت: دیدگاه‌ها و پیشنهادات کارشناسی دانشگاه‌ها، مدیران استانی و همچنین تجربیات مناطق آزاد موفق کشور در روند تدوین طرح جامع باید لحاظ شوند تا طرح نهایی از کلان نگری و جامعیت لازم در حوزه های مختلف تجاری، صنعتی، فرهنگی و ... برخوردار باشد.

وی تشکیل منطقه آزاد تجاری مشترک با عراق در قصرشیرین را یک گام تحول آفرین دانست و گفت: منطقه آزاد قصرشیرین با بخش عربی و کردی عراق همجوار است و ایجاد یک منطقه آزاد مشترک با اقبال طرف عراقی روبرو خواهد شد و اجرایی شدن این طرح را با جدیت دنبال می کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع افزایش درآمدهای مالیاتی استان پرداخت و گفت: اداره مالیاتی استان باید در قالب برنامه‌های خبری پیرامون افزایش درآمدهای مالیاتی و نقش آن در توسعه استان با ذکر مصداق‌ها، برای مردم  مسئله را تشریح کند.

وی همچنین بر ضرورت نصب کارت‌خوان‌ در تمامی مطب های پزشکی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی مطب‌ها با نیت فرار مالیاتی از نصب کارتخوان امتناع کرده و هزینه ها را به صورت نقد دریافت می‌کنند که این رویه تبدیل به یک عذاب برای شهروندان کرمانشاهی شده است.

امیری مقدم گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید اطلاعات جامع تمامی مطب‌های دایر در سطح استان را گردآوری و برای نصب کارت‌خوان در تمامی آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کند.

وی همچنین تاکید کرد: کلیه دستگاه های استان باید از هم اکنون در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت به ویژه در فصل زمستان، برنامه ریزی کنند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا