+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

پیشرفت‌های عظیم عرصه پزشکی یکی از جلوه‌های انفجار نور در انقلاب اسلامی است


استاندار کرمانشاه گفت: حضرت امام(ره) فرموند انقلاب ما انفجار نور بود و پیشرفت‌های شگفت آور علم پزشکی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب جلوه‌ای از این انفجار نور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه  هوشنگ بازوند در آیین تجلیل از جهادگران عرصه سلامت و تلاشگران طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که به مناسبت سالروز شهادت دکتر رهنمون و روز قشر بسیج جامعه پزشکی و با حضور حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، رییس دادگستری استان کرمانشاه، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خانواده‌های شهیدان مدافع سلامت در سالن اجتماعات مجتمع بعثت برگزار شد؛ اظهار داشت: تجلیل از تلاشگران و جهادگران عرصه سلامت یک اقدام خوب و پسندیده است که از سوی مجموعه سپاه و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است و بسیار شایسته تقدیر است.

وی افزود: حضرت امام(ره) فرموند انقلاب ما انفجار نور بود و پیشرفت‌های شگفت‌آور علم پزشکی در ایران پس از پیروزی انقلاب جلوه‌ای از این انفجار نور است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در پیش از انقلاب وضعیت به گونه ای بود که اغلب پزشکان، هندی و بنگلادشی بودند و پس از پیروزی انقلاب یک توجه بسیار زیادی به توسعه علم پزشکی صورت گرفت و پیشرفت‌های شگرفی در این عرصه حاصل شد.

 وی جامعه پزشکی کشور را متشکل از نخبگان طراز اول دانست و گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی در یک رقابت سخت پذیرفته می‌شوند و از جوانان نخبه کشور هستند.

▫️بازوند افزود: امروزه پیچیده‌ترین عمل‌های پزشکی دنیا به راحتی در ایران انجام می‌شوند و بسیاری از افراد خارجی به دلیل پیشرفته بودن و ارزان بودن خدمات پزشکی، برای درمان به ایران می‌آیند‌.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به تجلیل از خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: این عزیزان ایثارگر و فداکار در سال‌های جنگ تحمیلی با کمترین امکانات پزشکی، در پشت جبهه‌ها جان هزاران زخمی را نجان دادند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: زلزله کرمانشاه تنها زلزله‌ای بود که هیچ فرد مصدوم و آسیب دیده‌ای بعد از انتقال به بیمارستان، فوت نکرد و همه بهبود یافتند که این نشان از مسئولیت‌پذیری و ایثارگری این عزیزان دارد و در جریان بحران سیل نیز با تلاش این عزیزان شاهد بروز بیماری‌ فراگیر و اپیدمی‌ خاصی نبودیم.

وی جامعه پزشکی را در خط مقدم مقابله با بحران کرونا دانست و گفت: در طول یک‌سال اخیر این عزیزان، جان خود را به خطر انداختند تا سلامت همشهریان به خطر نیفتد و ما همه قدردان‌ این از خودگذشتگی‌ها و تلاش‌های جهادگرانه و مخلصانه هستیم و بی گمان تاریخ از ایثارگری‌‌های جامعه پزشکی به نیکی یاد خواهد کرد.

مدیر ارشد استان یادآور شد: تاکنون ۱۴۸۵ نفر از هم استانی‌ها بر اثر کرونا جان باخته‌اند و اگر تلاش‌های شبانه روزی جامعه پزشکی نبود بی‌گمان این آمار خیلی بیشتر می‌شد.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جامعه پزشکی شاخص‌های استان در حوزه مقابله با بحران کرونا بسیار مطلوب است و این حاصل اقدامات و ایثارگری های شماست.

بازوند در ادامه به خطر شیوع ویروس مرگبار کرونای انگلیسی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی به شکل جدی رعایت نشود ممکن است عید بسیاری از شهروندان عزیز ما تبدیل به عزا شود.

در پایان این نشست لوح تقدیر سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به پاس خدمات و تلاش‌های استاندار کرمانشاه در طرح شهید سپهبد سلیمانی به مهندس بازوند اهداء شد.

همچنین سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) با ارائه لوح تقدیر از خدمات و تلاش‌های حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار، جلیل بالایی دبیر قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی، غلامرضا مرتضوی فرماندار سنقر و کلیایی و کورش محمودیان فرماندار گیلانغرب در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر شد و با اهدای لوح تقدیر از زحمات تعدادی از جهادگران عرصه سلامت و تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت تجلیل به عمل آمد‌.




اوقات شرعی
آب و هوا