+ 0 -
ADA

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

از تمام توان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه استفاده خواهد شد


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به خصوص برای بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان به مردم استفاده خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه مدیریت بحران که با حضور استاندار کرمانشاه، در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری، آمادگی، بازسازی و بازتوانی از مولفه‌های مهم مدیریت بحران هستند که روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با تأکید بر آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران، افزود: با توجه به‌ اینکه نظم آب و هوایی جهان به هم ریخته، باید برای هر نوع حادثه‌ای در کشور از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد. وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر بحث مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک‌سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه‌ای ضروری داشته باشیم.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه ۷ استان کشور در سال با بحث سیلاب مواجه است، تصریح کرد: باید در ساخت جاده‌ها، پل‌ها و ساخت‌و‌سازها توجه ویژه‌ای شود.نامی در ادامه با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: با توجه به شعار سال به مشارکت مردم توجه ویژه‌ای خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرتصریح کرد: در نقشه دیجیتالی اقدامات مهندسی بارگذاری می‌شود که در این راستا از سوی استان و مدیریت بحران اعتبار آن تأمین شود.

وی با اشاره به استفاده بخش صنعت از پساب‌های شهر کرمانشاه، تصریح کرد: امسال باید ۲۵۰ میلیون اصل درخت به ویژه مثمر کاشته شود چون توسعه فضای سبز اصول مهمی در دنیا برای ادامه زندگی و حیات است.

نامی اشاره‌ای هم به زلزله سرپل‌ذهاب و خسارات باقی‌مانده در اماکن عمومی، مساجد، ادارات و...داشت و تصریح کرد: بودجه باید به صورت مرحله به مرحله با دقت تا پایان بازسازی واقعی مدنظر باشد.

وی گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به خصوص برای بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان به مردم استفاده خواهد شد. / فارس کرمانشاه

گفتنی است در دولت گذشته در اقدامی غیرکارشناسی، جشن پایان بازسازی زلزله برگزار و ردیف بودجه این موضوع حذف شد در حالی که اکنون بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی خرابی های رها شده نیاز است. این خرابی ها عمدا بناهای دولتی هستند.



اوقات شرعی
آب و هوا