+ 0 -
ADA



بزرگداشت سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی


مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کرمانشاه، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم و پرسنل نظامی در مسجدالنبی شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کرمانشاه، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم و پرسنل نظامی در مسجدالنبی شهر کرمانشاه برگزار شد.

سرلشکر شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۲۳ در شهرستان درگز در استان خراسان متولد شد.

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به‌مدت چند سال در بخش‌های مختلف ارتش به ویژه در غرب کشور به پاسداری از کشور پرداخت و در سازماندهی و فعالیت نیرو‌های انقلابی در ارتش تلاشی گسترده داشت.

از مهم‌ترین اقدامات او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، می‌توان به تهیه طرح‌های عملیاتی اشاره کرد که به شکستن حصر شهر‌های سنندج و پادگان‌های مریوان، بانه و سقز شد، منجر شد.

امیر شجاع سپاه اسلام در شهریور سال ۱۳۷۲ با حکم فرماندهی معظم کل قوا به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد.

سرانجام شهید علی صیادشیرازی روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در حوالی خانه‌اش مورد سوء قصد عوامل تروریست قرار گرفت و به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب در پیامی در پی شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، وی را «سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار» توصیف و عنوان کردند: سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان، سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده و جبهه های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت و از خودگذشتگی او حفظ کرده است.



اوقات شرعی
آب و هوا